"ורוד הוא תזכורת לעוצמה"


הסרט הוורוד, סרט מודעות בין־לאומי המציין תמיכה במאבק נגד סרטן השד, קיבל מקום ייחודי בליבה של חיה בן ניסים, מנכ"לית מכללת היי קוסמטיקס, והיו לכך השלכות.

הדמעות לוו בחיוכים השנה במכללת היי קוסמטיקס במהלך חודש המודעות לסרטן השד – מרחבי הלימוד של המכללה הוקדשו לנשים מעמותת שלובות, קבוצות תמיכה חברתית לנשים ולגברים המתמודדים עם מחלת הסרטן. הנשים מסניף שלובות פתח תקווה הוזמנו להרצאתה של קרן בן משה, לקוחת המכללה המחלימה ממחלת הסרטן, שסיפרה על מסעה האישי. הן התפנקו בטיפול פנים, בארוחת בוקר מפנקת, בשי, וכל זאת בנתינה מהלב.
"אימא שלי לימדה אותי לתת", מספרת חיה, "היא תמיד אמרה שלתת זה בעצם לקבל, ואני חושבת שהקהילה הישראלית מצטיינת בכך. איפה תמצא כזה מקום כמו ישראל שברגע שיש משהו, כולם נרתמים?"
 
חיה בן ניסים ייסדה את מפעל חייה, מכללה לקוסמטיקה ולכל מקצועות היופי בשנת 2012 מתוך חזון ליצור בית עבור נשים השואפות לצאת לדרך של עצמאות כלכלית ורווחה. כאן הן לומדות את התחום ומתמקצעות.
הדרך של חיה לא הייתה פשוטה, כמו כל עסק בארץ הקטנה שלנו, אבל לחיה לא הייתה התלבטות בעניין, "היה לי ברור שזה מה שאני מכוונת אליו", והרעיון ליווה אותה בזמן שסעדה את אימה על מיטת חולייה. ארבעה חודשים מרגע הגילוי נפטרה אימה ממחלת סרטן השד. "אי אפשר היה לעשות משהו. היא לא יכלה לקבל טיפולים, ומה שנותר היה הוא לחבק, לאהוב ולטפל".
 
חצי שנה לאחר לכתה של האם הקימה חיה את מכללת היי קוסמטיקס ובחרה בלוגו בצבע ורוד, כצבע סרט המודעות, כאות לעוצמה וכוח ותזכורת לכל אותן נשים שהיו חולות וחלו  במחלת סרטן השד. "ורוד הוא תזכורת לעוצמה. אני כל כך מעריכה אותן על ההתמודדות העיקשת, כמו חמותי המתמודדת בגבורה, על הבחירה מדי יום בחשיבה החיובית, בבחירה בחיים, בהתמודדות בלי לוותר. איבדתי את אימא שלי וגם את אח שלי בעקבות מחלת הסרטן, ואני בוחרת לקום כל בוקר ולראות את מה שיש סביבי. לנשום ולתת. זה מרחיב את הלב".
 
חיה לקחה על עצמה את החלטה להיות פעילה במעגל התנדבותי כאשר ליוותה את אימה ברגעיה האחרונים. כיום היא חברה ב"מעגל נשים 6 פתח תקווה" כמעט עשור, בארגון בין־לאומי הפועל לסיוע לקהילה מתוך ערבות הדדית, והיא משלבת את הנתינה הזאת גם במסגרת המכללה. גם התלמידות שלה לוקחות חלק פעיל בכך. "ההתנדבות ממלאת את הלב, מקרבת אנשים, מעניקה כוח שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. זיגלר, אחד מנואמי המוטיבציה הטובים, אמר שאי אפשר לבחור את האירועים בחיים אבל אפשר לבחור את ההתייחסות שלנו אליהם, וזה משהו שאני בוחרת לזכור".