לק ג'ל עלול לסרטן? אפשר להירגע

השאלה האם טיפול ציפורניים בלק ג'ל עלול לגרום לסרטן התעוררה שוב בימים האחרונים על רקע הפרסומים כי דוגמנית אמריקאית חלתה בסרטן המלנומה בעקבות ייבוש הלק ג'ל במנורת uv 

הדוגמנית נהגה לשים לק ג'ל על אצבעותיה במשך שנים עם מנורות ייבוש הפועלות על בסיס קרינת עד שגילתה פס שחור על הציפורן שלה. הרופאים ציינו כי הדוגמנית היתה נשאית של גן שסיכן אותה בכל מקרה לסרטן זה ולכן לא בטוח שכל מי שתעבור טיפול דומה תחלה, הרופאים גם אמרו כי ייתכן בהחלט מנורת ייבוש לק הג'ל סייע לכך.

"כל מי שקנתה בישראל מנורת ייבוש ציפורניים בעבר, גם של קרינת UV, קנתה מנורה שאושרה על ידי מכון התקנים. מכון התקנים בארץ הוא מהמחמירים שיש ויש לי איתו ניסיון של 20 שנה. המנורות שהמכון מאשר כמעט לא כוללות קרינה 

 כיום אף אחד לא משתמשת במנורות כאלו. הרי צילומי רנטגן הם קרינה,  אז אנשים לא עושים את זה? יש קרינה טובה ויש קרינה רעה, ומי טופלה אצל מי שקנתה בעבר מנורה דרך מכון התקנים פעלה היטב ויכולה להיות רגועה לגמרי כי הקרינה במנורות האלו היא אפסית". 

העיסוק בקרינת UV מעלה את השאלה גם ביחס לתאורת LED וכאן עמדת משרד הבריאות היא שאין הוכחה כי מדובר בתאורה מסוכנת. על פי המשרד: "יודגש כי מלבד החשש מפני נזק שעלול להיגרם לעין עקב חשיפה ישירה לתאורת לד בעוצמה גבוהה, לא נמצא קשר סיבתי בין חשיפה לתאורת לד לבין השפעות בריאותיות שליליות אחרות, לרבות תחלואה בסרטן.  לפיכך, משרד הבריאות חוזר על עמדתו לפיה על פי הידע המדעי העדכני הנגיש כיום, השימוש בנורות לד אינו כרוך בסכנה לבריאות האדם".



בחזרה לכתבות ומאמרים >

קבלי עכשיו הטבה לנרשמות לקורס דרך האתר! מלאי פרטים בטופס הבא: