ללמוד קוסמטיקה ולעבוד מהבית

יותר ויותר ישראלים וישראליות מאסו בחיי השכירים שמתייצבים בכל בוקר בשעה שמונה או תשע במשרד ועובדים עד צאת החמה וצאת הנשמה. אם בעבר 'עבודה מהבית' היתה עניין נדיר שגם גרר הרמות גבה וצקצוקים לא נעימים מהסביבה, הרי שהיום מדובר בפתרון שיותר ויותר אנשים מאמצים. בהקשר הזה אפשר לראות שאחד הסקטורים בו הרצון לעבוד מהבית זינק בשנים האחרונות הוא סקטור האימהות העובדות.   

לשים בצד את ההמולה והלחץ במשרד

נשים רבות שעד הלידה עבדו בשלל תפקידים משרדיים כמו: מזכירות, תקציבאיות וסופרוויזריות במשרדי פרסום, עורכות דין, מנהלות חשבונות או עובדות שוק ההון – פתאום מוצאות את עצמן, אחרי עשור של עבודה מאומצת במשרד, בחופשת לידה ונהנות משינוי הסטטוס. אמנם חופשת לידה ורוטינת ההנקות והטיפול בתינוק חדש אינם פיקניק, אך נשים רבות מתמכרות לסטטוס החדש ולא מסוגלות אפילו לשקול חזרה להמולה והאינטריגות במשרד. זה קורה אפילו לנשות קריירה בולטות, פתאום "הקריירה" נראית כמו משהו משני והן לא רוצות לרשום את התינוק למעון או להפקידו בידי מטפלת. הכול כמובן אינדיבידואלי, הרבה נשים לא מוכנות או רוצות לוותר על הקריירה וזה בסדר גמור. אבל עבור רבות מדובר בצומת קריטי, כך שבכל שנה אלפי נשים בישראל מחליטות שהגיע הזמן לעשות שינוי דרסטי בחיים, לשלב בין הבית לקריירה ולהתחיל לעבוד מהבית.

הבעיה היא שיש מעט מאוד מקצועות בהן עבודה מלאה מהבית באמת אפשרית. בעלות מקצועות חופשיים מסוימות כמו עורכות ספרותיות או מעצבות פנים יכולות להסתגל בקלות לעבודה מהבית. אבל ברוב הענפים האופציה הזו לא באמת קיימת, כך שהרבה מאוד נשים ישראליות מחפשות תחום בו מקובל לעבוד מהבית ושניתן לעבור אליו אחרי הסבה מקצועית פשוטה יחסית. אחד התחומים הבולטים שעונים לתנאי הזה הוא תחום הקוסמטיקה.

רף כניסה קל וסיוע מהמדינה

תחום הקוסמטיקה הוא תחום מגוון מאוד מבחינה מקצועית ומאפשר הקמה של פרקטיקה ביתית בהשקעה כספית צנועה. גם עלות הלימודים והמשך שלהם בהחלט סביר. מהבחינה הזו תחום הקוסמטיקה הוא אידיאלי עבור נשים שרוצות לעשות שינוי מקצועי באמצע החיים.

את המיומנויות הבסיסיות ברמה התיאורטית והמעשית ניתן לרכוש תוך כמה חודשים ותמיד אפשר לקחת עוד קורס והשתלמות ולהעמיק את מסד הידע וארסנל הכלים הטיפולי. העבודה עצמה היא תמיד בטיפולים של אחד על אחד באווירה אינטימית ובקצב שלך. ההפך הגמור מהלחץ הלא נגמר במשרד.

העובדה הזו לא נעדרה גם מעיני המדינה, שבמקרים רבים מסייעת לנשים הרוצות לעבור הסבה מקצועית לתחום הקוסמטיקה במימון לימודים בכמה מכללות מובילות בתחום הקוסמטיקה והקוסמטיקה הרפואית (באתר משרד התמ"ת ולשכות התעסוקה תוכלו לקבל מידע יותר מפורט). אחת הבולטות במכללות אלה, היא מכללת 'היי קחסמטיקס' בראש העין.  מכללת 'היי קוסמטיקס' מעבירה עשרות קורסים והשתלמויות במקצועות הקוסמטיים בתחומים מגוונים, הנעים מהכשרת נשים לקוסמטיקאיות כלליות ועד מקצועות מניקור פדיקור, מזותרפיה, קוסמטיקה רפואית, איפור קבוע ועוד.

 



בחזרה לכתבות ומאמרים >

קבלי עכשיו הטבה לנרשמות לקורס דרך האתר! מלאי פרטים בטופס הבא: