לימודי קוסמטיקה

מאז שחר ההיסטוריה בני האדם חתרו לטיפוח אסתטי של עור הפנים והגוף. היופי נחשב אידיאל נחשק כמעט בכל תרבות אנושית. עדויות ארכיאולוגיות לשימוש בתכשירים קוסמטיים התגלו על מומיות מצריות  בנות 3,000 שנים ויותר, ויש להניח ששורשיו של מקצוע הקוסמטיקה עתיקים לא פחות. מאחר שבהיבט הקמאי הזה הטבע האנושי לא השתנה, גם היום קוסמטיקה היא מקצוע נדרש ומבוקש.

בשונה מבעבר, קוסמטיקאיות בהווה נדרשות לעבור הכשרה מקצועית מסודרת, והדרך המומלצת לעשות את זה היא באמצעות לימודים במכללה מובילה ומוכרת ללימודי מקצועות הקוסמטיקה, כמו למשל מכללת 'היי קוסמטיקס', בית הספר הגבוה למקצועות היופי.

קשת מגוונת של מקצועות קוסמטיקה

כמו בהרבה תחומים אחרים בעולם המודרני, גם תחום הקוסמטיקה הולך לכיוון של תת-התמחויות. לאור זה, בתי הספר המובילים ללימודי קוסמטיקה מציעים מגוון רחב של מסלולי לימוד, קורסים והסמכות. בדרך כלל השלב הראשון בלימודי קוסמטיקה יתחיל בקורס 'קוסמטיקאי מוסמך'. הקורס יכלול לימודי מבוא בקוסמטיקה, אנטומיה,  מבנה עור, שיטות טיפול, חומרים ותכשירים, ולצד הפרק התיאורטי יכלול גם פרק של הכשרה מעשית. בסיום הקורס יקבלו הבוגרים תעודת קוסמטיקאי מוסמך המוכרת על ידי התמ"ת.

מכאן ניתן להמשיך ולהעמיק את הידע ואת סט הכישורים, כל תלמידה על פי תחומי העניין וההכוונה המקצועית אליה היא (או הוא) שואפת. למשל, ב'היי קוסמטיקס' תוכלו ללמוד ולהעמיק, בין היתר, בתחומים הבאים: קוסמטיקה פרא-רפואית, מזותרפיה, איפור מקצועי, אפילציה, הרמת ריסים, בניית ציפורניים, מניקור, פדיקור, עיצוב גבות, מיקרובליידינג ועוד.

כל מסלולי הלימוד והקורסים ב'היי קוסמטיקס' מועברים על ידי מומחים בעלי שם בתחומם, בשיטות לימוד מתקדמות וחווייתיות, תוך הקפדה על מתן תשומת לב אישית לכל תלמיד.

מדוע כדאי ללמוד קוסמטיקה?

כמו שציינו קוסמטיקה היא תחום עם ביקוש יציב. כמעט כל אישה בישראל נוהגת לבקר בקליניקה קוסמטית לפחות פעמיים בשנה (יש נשים שעושות זאת על בסיס שבועי) והחידושים המדעיים בתחום לא קופאים על השמרים. מדובר בתחום מגוון  מאוד שמשלב גישה טיפולית עם העצמה נשית ואנושית. תחום הקוסמטיקה מאפשר לעוסקים בו ליהנות ממקצוע מאתגר, לבוא במגע שוטף עם אנשים, לשפר את המראה החיצוני שלהם וגם את ההרגשה הפנימית. יש מעט מאוד מקצועות בהם ניתן לחולל שינוי משמעותי במצב הרוח של הלקוח בפרק זמן כל כך קצר. לכן, מרבית הקוסמטיקאיות שואבות סיפוק רב מהעבודה שלהן.

קוסמטיקה אינה רק מקצוע מאתגר ומעניין, היא גם תחום כלכלי רווחי מאוד שמגלגל מיליארדים בשנה, והביקוש לאנשי מקצוע מעולים בתחום הקוסמטיקה רק גובר והולך. קוסמטיקאית בעלת מוניטין עשויה להרוויח סכום דו-מספרי מדי חודש.

רבות מהעוסקות במלאכה עושות זאת בקליניקות ביתיות. כך, רף הכניסה לעבודה כעצמאית במקצוע אינו דורש השקעה ראשונית אדירה, ובנוסף, מדובר בעיסוק המקנה גמישות רבה בניהול הזמן ולכן הוא מתאים מאוד לנשים שרוצות להיות מעורבות בגידול הילדים.



בחזרה לכתבות ומאמרים >

קבלי עכשיו הטבה לנרשמות לקורס דרך האתר! מלאי פרטים בטופס הבא: